Juridisch Advies

Bij Madevo B.V. geloven we sterk in het idee dat juridisch advies toegankelijk en betaalbaar moet zijn voor iedereen. Daarom willen we u graag informeren over onze diensten en aanpak.
Wij begrijpen dat juridische kwesties vaak gepaard gaan met zorgen over hoge kosten, vooral wanneer het tot een rechtbankprocedure komt. Echter, wij bieden een alternatieve benadering. Wij staan voor u klaar om u te helpen met het voorbereiden en oplossen van juridische kwesties vóórdat ze escaleren tot een rechtzaak.
Of het nu gaat om het controleren van contracten, het bemiddelen bij conflicten of het verzamelen van bewijsmateriaal (producties), wij zijn er om u te ondersteunen in elke fase van het proces. Door proactief te handelen en problemen in een vroeg stadium aan te pakken, kunnen we vaak dure gerechtelijke procedures vermijden.
Het beste van alles is dat u op deze manier aanzienlijk kunt besparen op juridische kosten. Onze diensten zijn ontworpen om efficiënt en kosteneffectief te zijn, zonder in te leveren op kwaliteit.
Het is belangrijk op te merken dat, indien een zaak toch tot een dagvaarding leidt, wij u zullen doorverwijzen naar een gespecialiseerde advocaat om u in de rechtbank te vertegenwoordigen. Op deze manier zorgen we ervoor dat u altijd de best mogelijke juridische bijstand krijgt, afgestemd op uw specifieke situatie.
Kortom, door gebruik te maken van onze diensten voorafgaand aan een dagvaarding, kunt u niet alleen kosten besparen, maar ook gemoedsrust hebben in de wetenschap dat uw juridische zaken in goede handen zijn.
Neem vandaag nog contact met ons op om te bespreken hoe we u kunnen helpen bij uw juridische behoeften.

 

 

Ons eerste gesprek   over juridische zaken is geheel vrijblijvend. Hierin geven wij gericht advies en informatie.

Voorbeeld uit de praktijk

Een patiënt had   besloten om 4 maanden na een endo behandeling een klacht in te dienen, zodat  ze de kosten van de endo behandeling niet hoefde te betalen.

Het verweer van de patiënt was dat de   tandarts haar niet voldoende had geïnformeerd, waardoor zij opnieuw kosten   moest maken om de element te herstellen.

De patiënt vond dat zij volledig in haar recht stond, omdat er bestaande jurisprudentie (openbare bindende   rechtspraken van rechters) was dat een klacht tegen een endobehandeling

in de meeste gevallen vergoed zou worden.   Daarnaast vond de patiënt dat de tandarts haar had verplicht om voor de endo  behandeling te gaan.

In deze zaak zijn wij betrokken geweest   en hebben wij de patiëntenkaart van die patiënt uitvoerig bestudeerd met de  tandarts. Hierbij hebben wij de tandarts ondervraagd

en hebben wij de patiënt vragen gesteld over de behandeling.

De conclusie was dat alle communicatie vooraf aan de behandeling correct was uitgevoerd en vooral geadministreerd in de patiëntenkaart. De patiënt was uitdrukkelijke 

toestemming gevraagd om de endo uit te   mogen voeren. Daarbij waren de overige alternatievern besproken voor dat   element. De endo was op dat moment de beste oplossing en 

De communicatie, administratie en vooral   behandeling was volledig uitgevoerd volgens richtlijnen en protocollen. Alle  gebruikte materialen waren correct, de patiënt was aangehoord.

De patiënt besloot er toch een zaak van   te maken. Na het opsturen van de documenten die de advocaat van de patiënt  verzocht, kregen we via diens advocatenkantoor destijds bericht, dat de  patiënt de zaak had ingetrokken, omdat diens advocaat had aangegeven dat het handelen van de praktijk correct en haar zaak geen kans had.



 
E-mailen
Bellen
Instagram