Boekhouding en Financieel Advies

Boekhouding speciaal voor tandartsen, apothekers en huisartsen

In de zee van financiële dienstverleners zijn wij van Madevo als een vuurtoren - een baken van expertise en toewijding, speciaal voor u. Wij zijn niet zomaar uw doorsnee boekhouder; nee, wij zijn gespecialiseerd in de kunst van medische financiën. Met een diepgaand begrip van uw sector, gaan wij verder dan alleen het cijferwerk. Wij zijn uw partners in groei, uw mede-architecten van succes.

Onze toewijding gaat verder dan de grenzen van traditionele boekhouding. Wij zijn uw strategische adviseurs, uw financiële partner, die uw praktijk naar nieuwe hoogten stuwen. Onze aanpak is niet slechts reactief, maar proactief - altijd anticiperend op uw behoeften, altijd voorbereid om u te ondersteunen in uw zakelijke reis.

Met een achtergrond bij de gerenommeerde Rabobank brengen wij een schat aan ervaring en betrouwbaarheid naar de tafel. Wij zijn uw vertrouwde gids door de financiële wateren, uw partners in het verwezenlijken van uw dromen en ambities.
Neem vandaag nog actie en laat ons u helpen om uw praktijk te laten bloeien. Samen zullen wij uw visie realiseren en uw succes verankeren in stevig financieel fundament. Maak de stap naar groei en succes - kies Madevo als uw partner in financiële zekerheid en innovatie."

Twijfel niet wanneer het gaat om uw financiën en zekerheid. Neem contact op met Madevo en wij zullen uw financiële zorgen uit handen nemen en optimaal ontzorgen, onvoorwaardelijk?

Voorbeeld uit de   praktijk van een waargebeurd verhaal

Een willekeurige   accountant had voor een praktijk de loonkosten gecorrigeerd van een medewerker die met   ziekteverzuim was

Van deze medewerker verliep het contract van bepaalde tijd, hierna zou de medewerker officieel in aanmerking komen   voor een onbepaalde contract.

Bij het corrigeren van de   loonspecificaties, heeft de accountant routinematig geadviseerd om de   medewerker een nieuwe contract te geven, terwijl hij nota bene,

bezig was met het dossier van de werknemer en op de hoogte was van het feit dat de medewerker zich veelvuldig had ziekgemeld. Alsnog had hij geadviseerd haar een contract van onbepaalde tijd te geven. 

De in goede trouw handelende tandarts ging op het advies van de accountant af en gaf een contract van onbepaalde tijd. 2  maanden later, meld de medewerker zich opnieuw ziek

Dit maal met een burnout. Helaas was de tandarts niet verzekerd tegen ziekteverzuimkosten, omdat dat tevens nooit was geadviseerd, waardoor de loon van de medewerker 2 lange jaren moesten worden   doorbetaald. 

Geen budget voor een extra medewerker, overige assistentes die zich dan ook vaker gaan ziekmelden, patiënten bleven langer in de wacht wanneer ze belden. Er werd niet meer adequaat gereageerd op e-mails van patiënten. Uiteindelijk waren ze 2 jaar verder en 1100 patiënten kwijt. De medewerker die 2 jaar lang thuis zat met een volle salaris, melde zich nooit meer beter. Nadat de loonbetaling van rechtswege beïndigd werd, ging ze elders solliciteren.

De band tussen de overige medewerkers werd slecht, de tandarts belande in een echtscheiding, de praktijk kwam in de verkoop tegen een bijzonder lage prijs.

Nadat de tandarts had gevraagd waarom de accountantsbureau hem niet had gewaarschuwd voor de grote impact van de zieke medewerker, zei de accountant "Wij zijn enkel verantwoordelijk  voor de cijfers  en dat staat ook in het contract wat u getekend heeft, we zijn niet verantwoordelijk voor de gevolgen van uw toezeggingen naar uw personeel".

Een waargebeurde dramatische verhaal, waarin bevestigd wordt dat bepaalde partijen het niet interesseert wat er verder met uw praktijk of u zelf gebeurt.

Dit is een van de   redenen dat MADEVO is ontstaan, om naast advies ook out of the box te denken en echt actief met u mee te denken over mogelijke risico's die verder reiken dan een beslissing.


 


Voorbeeld uit de praktijk

Een praktijkhouder   vertelde eens dat ze een omzet hadden van 500.000 euro per jaar, maar aan het   einde van het jaar een geringe bedrijfsresultaat op de jaarrekening zagen. De  tandarts gaf destijds aan zeker te weten dat hij alle uitgaven vaak  controleerde en dat hij niet te veel uitgaf.

Na een bondige analyse en een goed gesprek, bleek dat er onnodig veel voorraad werd besteld en dat er onnodig   veel uitgaven werden gedaan.

De eigenaar bestelde per week gemiddeld 2 keer broodjes voor de dames. (per keer 3 broodjes van 5 euro, is 30 euro per   week aan broodjes) per jaar gingen ze 3 keer cullinair uit eten met   uitgebreide borrel tafel (per keer 500 euro) 1500 per jaar. Alleen al aan   eten en drinken werd er dus 3000 euro besteedt. Na een uitgebreide analyse en   alle uitgaven op relevantie orde naast elkaar te hebben gezet.

Kwamen we uit op een bedrag van 42.000   euro per jaar.

Het jaar daarop met de nieuwe aanpak werd   er 40,000 euro bespaard. Dat is bijna 8,5% van de bruto jaaromzet. Vergeleken   met voorgaande jaren was een verhoging van het bedrijfsresultaat met 40.000   significant.


Bezuinigen betekent zeker niet, dat u opeens zonder lekker koffie zit of de medewerkers tekort doet. Bezuinigen is strategischer omgaan met de uitgaven.


 
E-mailen
Bellen
Instagram